dimarts, 21 d’octubre del 2008

Olives trencades

Ja estam en temps d'olives, fixau-vos que des de fa 5000 anys que la varen dur a la mediterrània si que s'han pogut fer de coses amb elles.
A casa d'altra cosa no però d'lives anam servits i ara abasn de collir-les per fer-ne oli les collim per preparar-les per menjar, imaginau les formes que hi ha per fer-ho. Aquesta vegada vos pos com les va fer el meu pare, trencades.
Primer les fa ben netes posant-les amb aigua durant una nit ambans de trencar-les. Després una vegada trencades les posa en remull i s'els hi pot donar un parell de rebejos amb aigua, abans de trempar-les.
Els ingredients per trempar-les són:
- Sal i aigua.
- Fonoll
- Fulles de llimoner i/o taronger.
- Codony
- fulles de llorer
- pell de llimó
Es fa una sal morra, posant per cada 8 litres d'aigua 1 quilo de sal, la prova més rudiemtària és la de l'ou, quan aquest sura ja te prou sal.
Després dins del recipient que es volen guardar es van fent capes d'olives i de la resta d'ingredients, sempre abans de posar-hi l'aigua, fins que aquest és ple, després s'hi afegeix l'aigua, si en sobra no passa res i llestes per guardar uns 10 - 15 dies si vos agraden més margantes o més temps si les voleu més curadetes.
Un parell de consells, no faceu servir aigua que tenga clor, ni objectes de metall per a trencar les oliver ni manipular-les, millor fusta o vidre.
Animau-vos que vos sortiran molt bones.
Si en feim alguna altra recepta vos la posaré.



També podeu trobar un munt de receptes diferents en aquest enllaç.
http://www.infojardin.com/foro/showthread.php?t=111783&highlight=aceitunas

3 comentaris:

Ester (Picarona i el seu hortet) ha dit...

Quin aspecte tan fantàstic tenen aquestes olives! Segur que quedaran genials!
Fa molts anys a Saragossa en vaig menjar unes que portaven taronja i sempre les recordem perque eren delicioses.

Gràcies per les recomanacions, si mai tinc les meves pròpies oliveres m'agradarà molt posar-les en conserva.

Pere Planells ha dit...

Ara tenen una setmana i ja n'he menjat, encara són una mica margantes, però a mi m'agraden.

Anònim ha dit...

I ara és que veig jo la teva recepta! Això i que el teu tema té l'enllaç al que jo vaig posar al foro1

Bé, jo ja he preparat les primeres olives trencades, ja veurem com sortiran, de moment les he fet ben simples, només amb sal, alls i orenga. Aniré provant diferents receptes...

Petons pitiüsos!